Co to jest
Insights Discovery™?
Model Insights Discovery™ to metodologia badania i oparte na niej narzędzie psychometryczne, które bada indywidualny styl funkcjonowania wynikający z naszych preferencji osobowościowych przekładających się na nasze nastawienie, reakcje, zachowania, decyzje i sposób komunikacji.
Narzędzie na wielu poziomach pozwala przyjrzeć się i głębiej przeanalizować sposób, w jaki funkcjonujemy oraz jak nasze postawy i zachowania mogą być odbierane przez innych (i w konsekwencji jak obustronnie wpływają na jakość naszych relacji). Dodatkowo podpowiada, które z tych zachowań mają źródło w typie naszej osobowości, a które mogą wynikać z uwarunkowań zewnętrznych.
Praca z narzędziem oferuje nie tylko bardzo użyteczny punkt wyjścia (lub uzupełnienie) indywidualnego procesu coachingu, ale również rozbudowaną metodologię pracy szkoleniowej w obszarze podnoszenia efektywności oraz jakości pracy i komunikacji w zespole.
Kilka słów o podstawach modelu
Insights Discovery™
Metodologia badania powstała ponad 30 lat temu w Szkocji i opiera się na teorii typów osobowości C.G. Junga. Model Insights Discovery™ w spójny i prosty do zapamiętania sposób opisuje stworzoną przez Junga typologię czterech kolorów symbolizujących cztery główne obszary cech osobowości, bazujących na trzech parach preferencji: Ekstrawersji i Introwersji (czyli naszej orientacji względem świata zewnętrznego i wewnętrznego), Myślenia i Uczuć (odnoszących się do sposobu, w jaki wartościujemy rzeczywistość i podejmujemy decyzje) oraz Doznań i Intuicji (opisujących to, jak odbieramy i interpretujemy informacje z otoczenia). Ponieważ osobowość każdego człowieka jest złożoną kombinacją tych czterech obszarów, Model Insights Discovery™ umożliwia określenie, które z nich dominują (jako nasze naturalne preferencje) oraz w jaki dokładnie sposób unikalna dla każdego człowieka kombinacja wszystkich tych czterech typów cech wpływa na nasz sposób funkcjonowania.